تکنولوژی روز دنیا ایمپلنت دیجیتال دندان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ دندانپزشکی ما خوش امدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های دندان پزشکی و آدرس dentalnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 120
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 32
:: بازدید ماه : 94
:: بازدید سال : 906
:: بازدید کلی : 3979

RSS

Powered By
loxblog.Com

مختصری از تحولات دندانپزشکی روز در ایران و جهان

تکنولوژی روز دنیا ایمپلنت دیجیتال دندان
پنج شنبه 27 تير 1398 ساعت 14:53 | بازدید : 105 | نوشته ‌شده به دست adrina | ( نظرات )

 

مزیت ایمپلنت دندان به سایر روش های ترمیم

ایمپلنت های دندانی داراي مزایای زیادی نسبت به سایر روش های ترمیم دندان هستند، اما با توجه به تکنولوژی، قیمت ها بالاتر می رود. ما قصد داریم، همه چیز را به سرعت تغییر دهیم با هزینه ارزان تر برای کسانی که علاقه مند به لبخند زیبا و کامل هستند.

چگونه لبخند کامل و زیبا بسازیم

ایمپلنت دندان، یک دندان مصنوعی کاشته شده است، اما کارهایی که طی کاشت ایمپلنت دندان انجام می شود بسیار بزرگ و مهم است. تا چند سال پیش دندانپزشک به سادگی ناحیه کاشت را آماده میکرد، و پیچ را به تاج دندان متصل میکرد، در حال حاضر تکنولوژی دیجیتال می تواند پیش بینی کند که دندان یا دندان ها قبل از جایگذاری به چه  صورتی کاشته شوند.

مهندسی دیجیتال پیشرفته و رایانه ها

در حال حاضر، مهندسی دیجیتال پیشرفته و رایانه ها به عنوان ایمپلنت های دندان پزشکی شناخته می شود. بدین معنی؛ که یک مهندس با دندانپزشک کار می کند تا ابتدا یک تصویر دیجیتالی یا کامپیوتری از ایمپلنت را بر اساس ویژگی های بیمار ایجاد کند. هنگامی که تصویر ایجاد شد، می توان آن را تنظیم و بهبود داد، و با نیازهای بیمار مطابقت داد.

ایمپلنت دیجیتال چگونه ایجاد می شود؟

یکی از بزرگترین مزیت ایمپلنت دندانی دیجیتال این است که براساس برداشت بیمار ایجاد می شود. هنگامی که تصور بیمار در کامپیوتر به تصویر کشیده می شود، چندین تغییر در نحوه دندان در دهان بیمار شکل می گیرد. و این تنها مزیت تکنولوژی دیجیتالی در حوزه ایمپلنتولوژی نیست، زیرا دندانپزشک می تواند برنامه ریزی پروتز پیشرفته را در صورت لزوم ارائه دهد، یعنی ایمپلنت های ایجاد شده دیجیتالی را می توان در موارد بسیار پیچیده مورد استفاده قرار داد، با همان ظاهر طبیعی و نتایج موفق.

انتخاب ایمپلنت دیجیتال بیش از یک کاشت به روش سنتی

وقتی توضیح دادید که آنها نیاز به ایمپلنت دندان و گزینه های خود دارند، اکثر بیماران تمایل دارند که ایمپلنت دندان های سنتی را به دلیل هزینه های کمتر انتخاب بکنند. اما، ایمپلنت دیجیتال بیش از یک روش ترمیم دندان مدرن است.

ایمپلنت دیجیتال به معنای استانداردهای

  • با دقت بالا
  • طبیعی بودن
  • احساس و عملکرد پروتز
  • یک روش کوتاه درمانی است

روند بهبودی و طول درمان در کاشت ایمپلنت دندان به روش دیجیتال

 بهترین مثال میانگین زمان لازم برای بهبودی درمان ایمپلنت سنتی نسبت به روند بهبودی ایمپلنت دیجیتال است. ایمپلنت سنتی می تواند تا 100 دقیقه طول بکشد، در حالی که دیجیتال می تواند حدود 30 دقیقه طول بکشد. این همچنین به معنای راحتی بیشتر برای بیمار، دوره کوتاه تر بهبودی و در بلند مدت هزینه های پایین تر است.

نرم افزارفیوژن هوشمند برنامه ریزی درمان دیجیتال

نرم افزار NobelClinician برنامه ریزی درمان دیجیتال، با ترکیب اطلاعات از دو منبع : اسکن CBCT از بیمار با اسکن مدل و واکس کردن از اسکنر، Nobel Procera 2G وNobel Biocare AG  ادغام این دو تکنیک اسکن "هوشمند فیوژن" نام دارد. این تکنیک نیاز به یک CT اسکن کامل از بیمار دارد.

طرح درمان با پروتز

برنامه ریزی درمان دیجیتال، یک موقعیت ایده آل از تاج های ایمپلنت توسط متخصص پروتز دندان پزشکی یا آزمایشگاه دندانپزشکی تعیین می کند. موقعیت و محل قرار گیری ایمپلنت را به صورت مصنوعی جهت بهینه سازی و سادگی در روند کاشت شبیه سازی می کند.

سی تی اسکن

روش CT نیاز به برخی از پیش نیازها دارد. مانند اسکن کامل تمام تاج دندان، فک و همچنین مقادیر محدود مصنوعات به دلیل ترمیم های فلز یا آلیاژ استفاده از رول پنبه برای جدا کردن هر فک از طریق اسکن بسیار مهم است تا بتواند شناسایی درست ساختارهای دندانپزشکی را در فرایند همگام سازی هوشمند انجام دهد. باید حداقل 6 دندان باقی مانده برای اطمینان از ثبت مناسب CT و اسکن NobelProcera (Smart Fusion) داشته باشید.

شکل1 : وضعیت داخل وریدی قبل از جراحی

شکل 2 : بازسازی پروتز نهایی وضعیت داخل وریدی پس از قرار دادن پل ایمپلنت سمان شده و پیچ خورده معمولی 

پیشرفت و روند رو به رشد ایمپلنت دندان دیجیتال

ایمپلنت دندان بسیار پیشرفت کرده اند و این روند درمان همچنان ادامه دارد، تا زمانی که تکنولوژی جدید کشف و اختراع بشود، آنچه که ما در حال حاضر از نظر ایمپلنت های دیجیتال نشان می دهیم به اندازه کافی برای ارائه یک روش راحت و بدون درد برای به دست آوردن لبخند و عملکرد کلی دهان به روز و آسان می باشد. ما در کلینیک دندانپزشکی آدرینا با وجود باتجربه ترین دندانپزشکان روز دنیا آماده ارائه خدمات با کیفیت بالا به شما هستیم. جهت مشاوره رایگان با شماره های 09197214685 - 77933549-77971183 -021 تماس حاصل بفرمائید.

 




:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان اقساطی , ایمپلنت دندان شرق تهران , ایمپلنت دندان نارمک , کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان , بهترین مرکز ایمپلنت شرق تهران , ایمپلنت دندان ارزان , ایمپلنت دندان به روش دیجیتال , ایمپلنت دندان به روش جدید , ایمپلنت دندان خوب , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: